les trois futur cd ftd

les trois futur cd ftd

Message  cremers emile le Ven 11 Jan - 7:43

“ELVIS: ST. PAUL to      WICHITA - OCTOBER ‘74” (2-CD)
FTD is pleased to announce the release of “ELVIS: ST. PAUL to WITCHITA - OCTOBER ‘74”. Released as a 5” digipack, and taken from the original soundboard source, this 2-CD set features Elvis in excellent form from the fall tour of 1974. Elvis was in great form and using a variety of repertoire.

Mon image

Disc 1

1) See See Rider 2) I Got A Woman/Amen 3) Love Me 4) Blue Suede Shoes 5) Until It’s Time For You To Go 6) Big Boss Man 7) Fever Cool If You Love Me (Let Me Know) 9) Love Me Tender 10) Hound Dog 11) Introductions including: Lawdy, Miss Clawdy 12) All Shook Up 13) (Let Me Be Your) Teddy Bear/Don’t Be Cruel 14) The Wonder Of You 15) Why Me Lord 16) Heartbreak Hotel 17) Let Me Be There 18) Hawaiian Wedding Song 19) American Trilogy 20) Johnny B. Good 21) You Gave Me A Mountain
(Rest of show is missing on the source tape)

Disc 2
1) See See Rider (late start) 2) I Got A Woman/Amen 3) Love Me 4) Blue Suede Shoes 5) The Wonder Of You 6) Big Boss Man 7) Fever Cool If You Love Me (Let Me Know) 9) Love Me Tender 10) Hound Dog 11) Introductions including: Lawdy, Miss Clawdy 12) All Shook Up 13) (Let Me Be Your) Teddy Bear/Don’t Be Cruel 14) Why Me Lord 15) Let Me Be There 16) When It’s My Time – performed by The Stamps 17) Johnny B. Goode 18) Heartbreak Hotel 19) Hawaiian Wedding Song 20) Polk Salad Annie 21) Can’t Help Falling In Love - 22) Closing Vamp
Bonus songs
23) It’s Midnight 24) Steamroller Blues 25) Funny How Time Slips Away
Disc 1 recorded at Civic Center, St. Paul, Minnesota. October 2, 1974.
Disc 2 recorded at Henry Levitt Arena, Wichita State University, Wichita, Kansas. October 7, 1974.
Bonus songs recorded at Olympia Stadium, Detroit, Michigan. October 4, 1974.

Mon image

“KISSIN’ COUSINS - LIMITED      VINYL EDITION” (2-LP)

FTD VINYL is please to announce the release of “KISSIN’ COUSINS – LIMITED VINYL EDITION” limited edition. The album contains great alternative versions of songs from the film soundtrack sessions and related tracks. Mastered at Abbey Road Studios, the album is released in 180 gram format.

DISC 1 - SIDE 1

01 Kissin’ Cousins (Number 2) (unedited master) 02 Smokey Mountain Boy (track, take 1-intro & take 4/M) 03 Catchin’ On Fast (unedited master) 04 There’s Gold In The Mountains (track, takes 1-2) 05 Kissin’ Cousins (track, take 1) 07 One Boy Two Little Girls (master) 08 Pappy Won’t You Please Come Home (Dolores Edgin vocal, take 6/M)

SIDE 2

01 Kissin’ Cousins (hillbilly vocal) 02 Anyone (Could Fall in Love with You) (v.o. take 2/alternate master) 03 Barefoot Ballad (instrumental) 04 There’s Gold In The Mountains (instrumental) 05 Smokey Mountain Boy (master) 06 Once Is Enough (master) 07 Tender Feeling (track, take 1) 08 Catchin’ On Fast (track, take 1 & ending take 2)

DISC 2 - SIDE 3

01 (It’s a) Long Lonely Highway (take 1) 02 Echoes Of Love (takes 9,8 alternate master) 03 Kissin’ Cousins (regular vocal) 04 It Hurts Me (take 1) 05 There’s Gold In The Mountains 06 Anyone (Could Fall in Love with You) (track, take 4) 07 Kissin’ Cousins (Number 2) (track, take 1)

SIDE 4

01 It Hurts Me (master) 02 Kissin’ Cousins (master) 03 One Boy Two Little Girls (track, take 2) 04 Tender Feeling (master) 05 Once Is Enough (track, take 1) 06 Anyone (Could Fall in Love with You) (master) 07 Barefoot Ballad (track, take 2)

Mon image

"THROUGH THE LENS OF PHILLIP HARRINGTON” (BOOK)
“THROUGH THE LENS OF PHILLIP HARRINGTON (FTD \ FLAMING STAR BOOKS)
FTD 221 (506020-975134), BAR CODE: 506020 975134 4

Following up from the excellent REBEL WITH A CAUSE and “THE WILD ONE” in 2018, “THROUGH THE LENS OF PHILLIP HARRINGTON” includes more than 350 photos. Over 150 unpublished from the original negatives of Phillip Harrington. A bonus CD features Elvis live at Robinson Memorial Auditorium, Little Rock, Arkansas, May 16, 1956.
Update January 10, 2019
cremers emile
cremers emile
ADMINISTRATOR

Revenir en haut Aller en bas

Re: les trois futur cd ftd

Message  jal_elvis le Ven 11 Jan - 11:01

Voila une bonne nouvelle: 2 shows inédits d'octobre 74. C'est vrai que pour ce tour là on n'avait pas grand chose!
En espérant que la qualité soit au rendez-vous.
jal_elvis
jal_elvis
TCB MEMPHIS MAFIA MEMBER

Message  cjelvis le Sam 12 Jan - 19:05

2 concerts inédits dont l'un s'arrête bien avant la fin, ça m'étonne pas de l'équipe aux commandes de l'époque ! C'est en revanche étonnant que Sony n'a pas mis quelque chose derrère pour simuler un concert complet, quand on voit le bricolage de "Polk salad Annie" du FTD du 6 décembre 75 qui vient de sortir avec au milieu la chanson provenant de Omaha 74, plus rien ne devrait les arrêter.

Peut être attendre un peu, si jamais le concert sort en entier chez un label non officiel, c'est déjà arrivé, encore un FTD à copier mais à ne pas acheter pour moi.

cjelvis
TCB MEMPHIS MAFIA MEMBER

Message  jal_elvis le Dim 13 Jan - 11:06

@cjelvis a écrit:2 concerts inédits dont l'un s'arrête bien avant la fin, ça m'étonne pas de l'équipe aux commandes de l'époque ! C'est en revanche étonnant que Sony n'a pas mis quelque chose derrère pour simuler un concert complet, quand on voit le bricolage de "Polk salad Annie" du FTD du 6 décembre 75 qui vient de sortir avec au milieu la chanson provenant de Omaha 74, plus rien ne devrait les arrêter.

Peut être attendre un peu, si jamais le concert sort en entier chez un label non officiel, c'est déjà arrivé, encore un FTD à copier mais à ne pas acheter pour moi.

A mon avis, en regardant les tapes du mois d'octobre , il ne manquerait peut être que 2 chansons: Hawaiian Wedding Song et Can't Help Falling in Love. Pour une fois je ne serais pas aussi critique sur ce nouveau ftd Cool mais j'attends de voir le résultat...
jal_elvis
jal_elvis
TCB MEMPHIS MAFIA MEMBER

Message  lenne le Mar 15 Jan - 8:48

c'est vrai à l'epoque ils couper toujours le 2001 et le falling in love........ j'ai pleins de concert comme ça
cela dit les 2 shows on l'air interessent

lenne
TCB MEMPHIS MAFIA MEMBER

Message  madcri le Sam 16 Fév - 10:41

Merci pour ces nouvelles, je suis toujours dans la lecture des différents ouvrages publiés, que d'informations ! affraid Very Happy Very Happy
madcri
madcri
TCB MEMPHIS MAFIA MEMBER

Message  Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé